Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Roleplaying 1: Kým se stanu?

    Zapadni do hry První, čím je potřeba začít, je naladit se na hru, kterou jdeš hrát. Stejně, jako má akční film jiné hrdiny, než špionážní drama, do http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-1-kym-se-stanu.html
  • Roleplaying 0: It's a new season...

    Co má být "Roleplaying" s čísílkem a divnou hláškou? Jakkoliv se mi tomu nechce věřit, je to deset let, co jsem napsal první RPG Scénáristiku. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-0-its-a-new-season.html
  • Nevěřte v autory!

    Případ Pestrého původu Jednou z nových Odborností (featů) vytvořených pro JaD je Pestrý původ: Pestrý původ Je to sice Trpaslík, ale uznej, že vypadá http://www.d20.cz/clanky/pravidla/neverte-v-autory.html
  • Bojové popisy v RPG

    Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
  • Vrah z Karrnhafenu

    Karrnathský triptych Úvod pro DM: V našem případě se jednalo o součást trilogie. První dobrodružtví zajistilo háčky v podobě novinového článku: Proč http://www.d20.cz/clanky/vrah-z-karrnhafenu.html
  • Poklady, peníze a finance v RPG

    Předmluva Poklady v RPG jsou plné truhel zlatých mincí a šperků a drahokamů nevýslovné hodnoty. RPG jsou plné i peněz a ceníků, trpasličích bank a šperků http://www.d20.cz/clanky/svety/poklady-penize-a-finance-v-rpg.html
  • Koně a jezdectví v RPG

    Předmluva Tento článek vznikl z dávné diskuse v reakci na zjištění, že mnoho, dost možná velká většina hráčů fantasy RPG nejenže sama nejezdí, http://www.d20.cz/clanky/stripky/kone-a-jezdectvi-v-rpg.html
  • Na struktuře záleží

    Na struktuře záleží Originál, prosinec 2010 Když přemýšlím o hře tak často zápasím s problémem, ze kterého se nakonec stane "Proč prostě nepoužít http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-strukture-zalezi.html
  • Čtyři prvky scény

    Čtyři prvky scény Originál, září 2010 Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
  • Prokletí trpasličího města Karak (alfa)

    Zdravíčko smrtelníci. Před jistou dobou jsem se rozhodl zahrát si staré moduly DrD. Už mám za sebou Danghan a Ardan (a spinoff Suronu). Nyní přichází http://www.d20.cz/clanky/produkty/karak.html
  • Očekávaný výsledek

    Očekávaný výsledek Originál, srpen 2016 Tohle je jedna z těch věcí, které jsou jednoduché v každém kontextu kromě her: Ve většině situací, když popíšete, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/ocekavany-vysledek.html
  • Zabijte své cliffhangery

    Zabij své cliffhangery Originál, srpen 2016 Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
  • Trikoví draci

    Trikoví draci Originál, srpen 2010 Trik = Stunt, podle překladového klíče Fate - pozn. překladatele. Zbožňuju systém triků z Dragon age. Jejich http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/trikovi-draci.html
  • Nabíjení v temnotě

    Nabíjení v temnotě Originál, prosinec 2020 Ok, malý hack pro Forged in the Dark, kterému říkám Nabíjení (Priming). Nabíjení je něco co může GM použít, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nabijeni-v-temnote.html
  • Nástroje řízení tempa

    Nástroje řízení tempa Originál, prosinec 2017 Pojďme si popovídat o řízení tempa. Pokud ti to tak moc neříká, je to o kontrole toho, jak rychle http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/nastroje-rizeni-tempa.html
  • Střípky Robova blogu

    Toto není výpis kompletního obsahu Robova blogu - jen, jak praví anotace, výpis věcí co mi přijdou, že by někoho mohly zaujmout nebo se může někdy hodit http://www.d20.cz/clanky/stripky/stripky-robova-blogu.html
  • Vrhněme se na Batmana!

    Vrhněme se na Batmana! Originál, červenec 2010 Jako spousta lidí, i já miluju Batmana. (Miluju i Supermana, ale tohle není místo pro tuhle geekovskou http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vrhneme-se-ma-batmana.html
  • Pravidlo tří stop

    Pravidlo tří stop Originál, květen 2008 Detektivní scénáře si v RPG vysloužily pověst her, které se mění v naprosté debakly: Postavy úplně zbloudí http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pravidlo-tri-stop.html
  • Tabulky událostí

    Tabulky událostí Originál, květen 2018 Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
  • Bezkostková apokalypsa

    Bezkostková apokalypsa Originál, 10. března 2015 Párkrát jsem už zmínil, že hry Poháněné apokalypsou (PbtA) mi fungují nejlíp, když na ně koukám http://www.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkova-apokalypsa.html
  • Popisování se znalostí

    Popisování se znalostí Originál, květen 2015 Tohle je neplánovaná tweetovací kanonáda z dnešního rána, ale je dost praktická abych z ní udělal skutečný http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/popisovani-se-znalosti.html
  • [JaD blog] Zlepšování podle Velkých úspěchů

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
  • O čem jsou zkušenosti?

    Rozvoj postavy Naprostá většina her obsahuje nějaký způsob zlepšování postavy, čímž se vlastně zvyšuje vliv hráče na fiktivní svět a odehrávaný příběh. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/o-cem-jsou-zkusenosti.html
  • [JaD blog] Více rad ke kostkám

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Házení kostkami je jádrem RPG, stejně jako vyprávění příběhů, popisování a hraní rolí. Kostky http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-vice-rad-ke-kostkam.html
  • Tři z pěti a Velikost úspěchu

    Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
  • [JaD blog] Design oborů: Tulák

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Archetyp Koncept oboru Stejně, jako u návrhu nového Povolání, i u Oboru je potřeba začít archetypem http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-oboru-tulak.html
  • [JaD blog] Design povolání: Alchymista

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Krok 1: Archetyp Každé povolání začíná představou nějakého archetypu, který byste rádi hráli, ale který http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-povolani-alchymista.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • [JaD blog] Co jsou dobrá pravidla?

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Na pravidlech nezáleží. Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-co-jsou-dobra-pravidla.html
  • Hraní za technika, vynálezce nebo alchymistu v RPG

    p { margin-bottom: 1em; } h2 { margin-bottom: 1rem; } Úvod Mezi archetypy postav, které rád hraju, patří různí technici, vynálezci http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hrani-technika-vynalezce-alchymisty-v-rpg.html
  • Sirienovy univerzální GM nástroje

    Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro: Kostky a házení Protivníci a jejich zjednodušení Věci související s akcí, bojem atp. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
  • Selžete kupředu!

    Překlad Jednoduché, ale úderné vylepšení, které můžete ve hře udělat, je redefinovat selhání z „postava není dost dobrá“ na „věci se pokazí“. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/fail-forward.html
  • Lžidra

    Lžidra. Podivné slovo značící ještě podivnějšího tvora. Tvora zodpovědného za zmizení celých měst nejprve z map a poté, jak už to bývá, z paměti. Někteří http://www.d20.cz/clanky/svety/5328.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • [J&D, D&D] Sociální interakce

    Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků. Srdcem Jeskyní a draků http://www.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
  • Hraní ve fantasy: Trpaslíci

    Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
  • Hraní ve fantasy: Elfové

    Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
  • Hraní ve fantasy: Lidé

    Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
  • Hraní ve fantasy: Rasy

    Historie ras ve fantasy a RPG Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou. Nelidské http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Organizace a konspirace v RPG

    Co je co Úvod k tématu Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
  • Detektivky v RPG

    Úvod do detektivek Tohle je jeden z těch větších článků. Nechci se v něm věnovat jen nějakému dílčímu problému, ale rád bych, aby byl celkovým http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Co o postavě říkají staty?

    Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
  • Principy hororu

    Principy hraní hororové hryZa dobu, kdy jsem vedl hry v hororovém prostředí, jsem si mnohokrát ověřil kudy cesta nevede a postupně jsem dospěl k několika http://ravenloft.d20.cz/clanky/204/principy-hororu.html
  • Mocní Středozemě

    [page name="Hrdinové Třetího věku"] Zajímavých a význačných postav žijících ve Středozemi je samozřejmě mnoho, zvlášť když začnete ve Středozemi hrát a http://arda.d20.cz/clanky/pro-dm/mocni-stredozeme.html
  • Koně a komoňstvo

    MearasOři, jež vlastní endorianští šlechtici. Do T.A. 2545 byli jako chov neznámí, první množící se stádo bylo utvořeno v Rohanu až za Eorlova mládí. http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/kone.html
  • V jakém období hrát?

    Každý, kdo přičichl k hraní, by si rozhodně měl zkusit minimálně jednu hru v prostředí, jež stálo u samotného zrodu dnešní fantasy literatury a RPG. Možnost http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/v-jakem-obdobi--hrat.html
  • Trpasličí chléb

    O trpaslících už jsem slyšel hodně pomluv, povídaček a báchorek. Málokterá se ale mýlí tolik (a je omílána stále dokola s takovou chutí), jako popis vlastností http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/trpaslici-chleb.html
  • Jak to vlastně bylo...

    Gandalf tuto událost na Radě u Elronda vůbec nepopsal, ačkoli jinak vše líčil skoro slovo od slova. A přitom jeho zajetí nemohlo proběhnout jen tak, vždyť http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/jak-to-bylo.html
  • Konstrukce lodí

    Konstrukce lodíAčkoli se to na první pohled možná nezdá, i ve Středozemi se dá zažít mnohé dobrodružství na palubě lodi. Gondor je ve své podstatě námořním http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/konstrukce-lodi.html
  • Sindarsko-český slovník

    Sindarština čili jazyk Šedých elfů, byla nejrozšířenějším jazykem v Beleriandu v Prvním věku. Kromě Sindar samotných jím mluvili i Noldor, kteří přišli http://arda.d20.cz/clanky/slovnik.html
  • AGOT: Role-playing Game Manifesto

    Tato pravidla jsou psána na papíře, nikoliv ryta do kamených desek.Zřejmě upozornění pro případ, že byste nehodili svůj "Spot check" a samozřejmě narážka http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2554.html
  • Zběžný bestiář Středozemě

    Díky rozsáhlým oblastem, které přes všechno úsilí lidí i elfů zůstaly nekolonizované, mohli tito tvorové přežívat a množit se. Je až s podivem, jak málo http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/zbezny-bestiar.html
  • Cestování po Středozemi

    Základním prvkem každého dobrodružství ve Středozemi je cestování. Poutníci, poslové, obchodníci, zvědové i armády musí překonávat rozlehlé oblasti, které http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/cestovani.html
  • Obyvatelstvo Středozemě

    Na konci Třetího věku bylo obyvatelstvo Středozemě značně rozptýleno. Dělilo se na tzv. svobodné národy, tj. ty, které vzdorovaly Sauronovi a jeho Stínu http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/obyvatelstvo.html
  • Rejstřík Středozemě

    Adorn: Přítok řeky Želíze, který s ní tvoří západní hranici Rohanu Aglarond: "Třpytivé jeskyně" http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rejstrik.html
  • Mocnosti Ardy

    Kněží na Ardě nejsou; alespoň ne takoví, jak jsou popisováni v klasických pravidlech. Ve Středozemi neexistuje žádná církev, oficiální náboženství ani http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/mocnosti-ardy.html
  • Rasy pro VP

    Hráči si mohou zahrát poměrně velké množství různorodých ras. Většina jich je stejná, jako v klasickém D&D; někdy se však liší svými schopnostmi a http://arda.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rasy.html
ČAS 0.12118601799011 secREMOTE_IP: 18.97.14.84