Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Nová rasa pro DnD: Táinárové

      Táinárové jsou lid obývající hory a údolí Páteře světa a jiných vysokých pohoří. Dle pověstí byli jejich předkové arborisové, kteří si zamilovali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nova-rasa-pro-dnd-tainarove.html
  • Porkočilá tvorba pomocí uzlů

    Originál, 3. října 2011 Poznámky překladatele Tento článek je opět překladem celého, tentokrát šestidílného, souboru původních blogů, které ale opět http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pokrocila-tvorba-pomoci-uzlu.html
  • Elfové Světla

    Kdysi dávno, brzy poté co se první elfové probudili pod hvězdami, předtím než poprvé sestoupili z Vílí divočiny do Materiální sféry, upoutali pozornost http://www.d20.cz/clanky/pravidla/elfove-svetla.html
  • Nová rasa pro DnD: Arborisové

    Arborisové Arborisové kdysi byli duchové stromů, které však proklel mocný kostěj za to, že se mu vzepřeli a rozhodli se ho sesadit z jeho trůnu. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nova-rasa-pro-dnd-arborisove.html
  • Tvorba scénáře pomocí uzlů

    Originál, 27. května 2010 Poznámky překladatele: Tento článek je překladem celého souboru původních devíti přímo navazujících blogů - efektivně jde http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tvorba-scenare-pomoci-uzlu.html
  • Namátkový GM tip: Tvorba stop

    Originál, 30. května 2021 Pozn. překladatele: text obsahuje větší množství odkazů - ty které vedou na jiné, zde nepřeložené články Alexandrian http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/namatkovy-gm-tip-tvorba-stop.html
  • Roleplaying 1: Kým se stanu?

    Zapadni do hry První, čím je potřeba začít, je naladit se na hru, kterou jdeš hrát. Stejně, jako má akční film jiné hrdiny, než špionážní drama, do http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-1-kym-se-stanu.html
  • Roleplaying 0: It's a new season...

    Co má být "Roleplaying" s čísílkem a divnou hláškou? Jakkoliv se mi tomu nechce věřit, je to deset let, co jsem napsal první RPG Scénáristiku. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/roleplaying-0-its-a-new-season.html
  • RPG Scénáristika 23: Vzdušné zámky

    Tvorba originality - JaD rady - "když se rozhoduješ jak něco bude, zahoď obyčejné varianty pryč - zkomplikuj to, najdi něco divočejšího atp. Inspirace - http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-23-vzdusne-zamky.html
  • [JaD] Alchymista: Hubitel

    Nové podpovolání: Alchymista hubitel (kombinace alchymisty s hraničářem) Každého čas od času trápí škůdci. Většinou lidi sužují myši nebo http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-alchymista-hubitel.html
  • Bojové popisy v RPG

    Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
  • Vrah z Karrnhafenu

    Karrnathský triptych Úvod pro DM: V našem případě se jednalo o součást trilogie. První dobrodružtví zajistilo háčky v podobě novinového článku: Proč http://www.d20.cz/clanky/vrah-z-karrnhafenu.html
  • Poklady, peníze a finance v RPG

    Předmluva Poklady v RPG jsou plné truhel zlatých mincí a šperků a drahokamů nevýslovné hodnoty. RPG jsou plné i peněz a ceníků, trpasličích bank a šperků http://www.d20.cz/clanky/svety/poklady-penize-a-finance-v-rpg.html
  • [JaD blog] Na téma Odpočinků

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. V dalším díle autorských komentářů a doplnění všeho, u čeho zpětně litujeme, že jsme nenapsali nebo nenapsali http://www.d20.cz/clanky/pravidla/na-tema-odpocinku.html
  • Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů

    Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů Originál, říjen 2018 POZOR, SPOILER! Pozn. překl.: š http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/namatkovy-gm-tip-pouzivani-seznamu-ukazatelu.html
  • Gnolové - hratelná rasa

    Popis Přestože jsou poměrně vysocí a svalnatí, jsou gnolové překvapivě štíhlí a rychlí. Mají zelenošedou kůži, porostlou hnědou rozježenou srstí, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/gnolove-hratelna-rasa.html
  • Rasa Fey'Ri Update

    Rad by som sa podelil o svoj vytvor. Ako už popis oznamuje je to "nová" rasa. Fey'Ri je v podstate elfská alternatíva Tieflinga. Rozdiel je hlavne http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dnd5e-rasa-feyri.html
  • Přirozené přístupy

    Přirozené Přístupy Originál, listopad 2014 Blog volně souvisí s pozdějším, ale dříve přeloženým blogem Rizika. Pozn. překl.: Přístup "sneaky", který http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prirozene-pristupy.html
  • Pár epických zázemí

    Pár epických zázemí Originál, říjen 2015 Stoupající Nebyl jsi vždy tím, čím jsi dnes. Kdysi si byl něčím větším. Něčím, na co si nedokážeš úplně http://www.d20.cz/clanky/pravidla/par-epickych-zazemi.html
  • Čtyři prvky scény

    Čtyři prvky scény Originál, září 2010 Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
  • Lovec Běsů

    Snažil jsem se upravit si Lovce netvorů do kterého jsem se zamiloval. Směřoval jsem ho do archetypu, který obdivuji. Mojí snahou tedy bylo, aby jednak http://www.d20.cz/clanky/pravidla/lovec-besu.html
  • Prokletí trpasličího města Karak (alfa)

    Zdravíčko smrtelníci. Před jistou dobou jsem se rozhodl zahrát si staré moduly DrD. Už mám za sebou Danghan a Ardan (a spinoff Suronu). Nyní přichází http://www.d20.cz/clanky/produkty/karak.html
  • Dvory patronů

    Dvory patronů Originál, říjen 2014 Tohle by měl být poslední příspěvek o Černokněžnících. Doteď jsem se zabýval hlavně mechanikami (noví Patroni atp.), http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dvory-patronu.html
  • Zabijte své cliffhangery

    Zabij své cliffhangery Originál, srpen 2016 Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
  • Patron: Ozvěny

    Ozvěny Originál, říjen 2014 Zde se v původním blogu nachází zpětný komentář k Šedému tyranovi, který jsem ale přehodil přímo k Šedému tyranovi. K Ozvěnám http://www.d20.cz/clanky/pravidla/patron-ozveny.html
  • Robův trik

    Trik Originál, září 2010 Dobře, tohle jsem včera zmínil v poznámkách pod čarou, ale teď to chci rozepsat víc. Řeč je o ohromně užitečném triku pro http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/robuv-trik.html
  • První a druhá dobrodružná triáda

    Dobrodružná triáda Originál, prosinec 2010 Včera jsem v komentářích dostal zajímavou otázku, která mě přiměla zamyslet se nad strukturou dobrodružství. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prvni-a-druha-dobrodruzna-triada.html
  • Patron: Šedý tyran

    Šedý tyran Originál, říjen 2014 Zajímalo mě, jak by vypadala tvorba nového Patrona. Skončilo to nějak takhle. Kromě jiného mám pocit, že by měl http://www.d20.cz/clanky/pravidla/patron-sedy-tyran.html
  • Trikoví draci

    Trikoví draci Originál, srpen 2010 Trik = Stunt, podle překladového klíče Fate - pozn. překladatele. Zbožňuju systém triků z Dragon age. Jejich http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/trikovi-draci.html
  • Nabíjení v temnotě

    Nabíjení v temnotě Originál, prosinec 2020 Ok, malý hack pro Forged in the Dark, kterému říkám Nabíjení (Priming). Nabíjení je něco co může GM použít, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nabijeni-v-temnote.html
  • [V:tM 5e] Domácí úprava zlepšování postavy

    Hned na začátek připomenu, jak se v páté edici Maškarády získávají zkušenosti a jak se zlepšuje postava. Zkušenosti: Za každé sezení získáte 1 bod zkušenosti. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/vtm-5e-domaci-uprava-zkusenosti.html
  • [Fate] Přístupy jako rozšíření

    Přístupy jako rozšíření Originál, červen 2012 Bruce Baugh zvažoval myšlenku použití FAE přístupů jako Sfér v Mage, což je výborný nápad, který mě inspiroval. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/pristupy-jako-rozsireni.html
  • Patron: Duch tajemna

      Muž v potrhaném plášti několik minut cosi mumlal nad několika drobnými předměty. Poté je rozdal svým společníkům. Za chvíli je použijí během http://www.d20.cz/clanky/pravidla/patron-duch-tajemna.html
  • Patron: Uvězněný

    Uvězněný Originál, listopad 2019 Černokněžník uzavřel Pakt s Uvězněným - mocnou entitou, která byla z toho nebo onoho důvodu navěky uvězněna mimo http://www.d20.cz/clanky/pravidla/patron-uvezneny.html
  • Střípky Robova blogu

    Toto není výpis kompletního obsahu Robova blogu - jen, jak praví anotace, výpis věcí co mi přijdou, že by někoho mohly zaujmout nebo se může někdy hodit http://www.d20.cz/clanky/stripky/stripky-robova-blogu.html
  • Tajemství, zvěsti a rychlá tvorba prostředí

    Tajemství, zvěsti a rychlá tvorba prostředí Originál, březen 2013 Pozn. překl.: Poznámku o "psyché" ignorujte, je to reference ke konkrétní hře (nevím http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tajemstvi-zvesti-a-rychla-tvorba-prostredi.html
  • Nestačí vám přesvědčení? Použijte barevný koláč!

    Odkaz na původní video, díky kterému tento článek vznikl a ze kterého pochází velká část textu: „Why you should use the MTG COLOR PIE instead of the http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5509.html
  • Vrhněme se na Batmana!

    Vrhněme se na Batmana! Originál, červenec 2010 Jako spousta lidí, i já miluju Batmana. (Miluju i Supermana, ale tohle není místo pro tuhle geekovskou http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vrhneme-se-ma-batmana.html
  • Tabulky událostí

    Tabulky událostí Originál, květen 2018 Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
  • Řád světlonošů

    Muž v zářivé zbroji sekl po démonovi svou zářivou čepelí, ta se zableskla jasným světlem a spálila ohavnou stvůru na prach. Tiefling po bitvě s monstry http://www.d20.cz/clanky/pravidla/rad-svetlonosu.html
  • Bezkostková apokalypsa

    Bezkostková apokalypsa Originál, 10. března 2015 Párkrát jsem už zmínil, že hry Poháněné apokalypsou (PbtA) mi fungují nejlíp, když na ně koukám http://www.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkova-apokalypsa.html
  • [JaD blog] Hraní Cestování a Výprav

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Problém s Kolážemi a Výpravami Z ohlasů, které k nám za dobu od vydání JaD dorazily, jsme zjistili, http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-hrani-cestovani-a-vyprav.html
  • Slovanský pantheon (nejen) pro JaD

    Článek si můžete stáhnout a přečíst i v PDF Stvoření světa podle Slovanů Na počátku bylo jen pramoře chaosu a v něm plavalo zlaté vejce s prabohem http://www.d20.cz/clanky/pravidla/slovansky-pantheon-nejen-pro-jad.html
  • Popisování se znalostí

    Popisování se znalostí Originál, květen 2015 Tohle je neplánovaná tweetovací kanonáda z dnešního rána, ale je dost praktická abych z ní udělal skutečný http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/popisovani-se-znalosti.html
  • Mistr sfér

    Žena zavřea oči, na chvíly se zamyslela, poté ukázala k zemi. Byla si jistá, že ten portál do Astrální sféry se otevřel někde v katakombách pod nimi. http://www.d20.cz/clanky/pravidla/mistr-sfer.html
  • [MG, Fate] Zimní válka 1149

    Zimní válka 1149 ve Fate - jednorázová hra Originál (web archive), únor 2018 Pozn. překl.: Tenhle text jsem měl odložený tak dlouho... až zdrojový blog http://www.d20.cz/clanky/pravidla/mg-fate-zimni-valka-1149.html
  • Křehký základ dovedností

    Křehký základ dovedností http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/krehky-zaklad-dovednosti.html
  • Vílí dítě

      Elfovi bylo do smíchu, v očích měl radost, nehledě na to, že kolem zuřila bitva. Prohodil pár magických slov smíšených s písní a zlobr http://www.d20.cz/clanky/pravidla/vili-dite.html
  • Dotčený běsem

    Dotčený běsem Žena v nachovém oděvu se usmívala, když sváděla králova osobního strážce, kterého zmámila, zatímco mu do vína sypala jed. Zítra budou http://www.d20.cz/clanky/pravidla/dotceny-besem.html
  • [JaD blog] Zlepšování podle Velkých úspěchů

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
  • O čem jsou zkušenosti?

    Rozvoj postavy Naprostá většina her obsahuje nějaký způsob zlepšování postavy, čímž se vlastně zvyšuje vliv hráče na fiktivní svět a odehrávaný příběh. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/o-cem-jsou-zkusenosti.html
  • Tři z pěti a Velikost úspěchu

    Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
  • Přístupy Vypravěče a NPCček

    Přístupy vedlejších postav Originál, červen 2013 Mějte se mnou trpělivost, protože tohle je stále ještě experiment. Přemýšlím o tom, co se stane, když http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pristupy-vypravece-a-npccek.html
  • [Recenze] Detektiv (deskovka)

    Důležitý poznatek: kuchyňská odmašťovací vodička ve spreji (Bref atp.) dostane smývatelné fixy z ruky kompletně, doslova okamžitě a bez použití rejžáku. http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-detektiv-deskovka.html
  • [JaD blog] Design oborů: Tulák

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Archetyp Koncept oboru Stejně, jako u návrhu nového Povolání, i u Oboru je potřeba začít archetypem http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-oboru-tulak.html
  • [JaD blog] Design povolání: Alchymista

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Krok 1: Archetyp Každé povolání začíná představou nějakého archetypu, který byste rádi hráli, ale který http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-povolani-alchymista.html
  • [JaD blog] Poklady dračích jeskyní

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků Zatímco jsme spustili předprodej a intenzivně pracujeme na finální verzi grafiky a na korekcích, přinášíme http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-poklady-dracich-jeskyni.html
  • Kampaně ve Středozemi

    Hraní ve Středozemi Základ tohoto článku vznikl kdysi v diskusi jako odpověď na námitku, že Středozem je "malá" a pro herní příběhy v ní není místo. http://www.d20.cz/clanky/svety/kampane-ve-stredozemi.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • [JaD blog] Co jsou dobrá pravidla?

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Na pravidlech nezáleží. Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-co-jsou-dobra-pravidla.html
  • Hraní za technika, vynálezce nebo alchymistu v RPG

    p { margin-bottom: 1em; } h2 { margin-bottom: 1rem; } Úvod Mezi archetypy postav, které rád hraju, patří různí technici, vynálezci http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hrani-technika-vynalezce-alchymisty-v-rpg.html
  • Sirienovy univerzální GM nástroje

    Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro: Kostky a házení Protivníci a jejich zjednodušení Věci související s akcí, bojem atp. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
  • [SR6][Překlad] Neoanarchistova Pouliční encyklopedie

    Credits Překlad: Lethrendis Sazba: sirien Korekce: sirien, Hůlka, Tumcass Intro Jsou tu všichni. Do posledního. Legendy, lháři, zrádci, http://www.d20.cz/clanky/svety/sr6-preklad-neoanarchistova-poulicni-encyklopedie.html
  • [DnD5e] karty povolání, kouzel atd

    Zdrávím do DnD komunity, pro naši družinu jsem zpracoval část pravidel do formy karet. Protože jsme dost casual hráči a navíc začínáme být senilní, http://www.d20.cz/clanky/produkty/5386.html
  • Dluhy a závazky

    O čem je řeč Úmluvy, smlouvy, závazky, dluhy - obecné termíny, které všichni rámcově chápeme. Některá prostředí však některým z nich dávají specifický http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/dluhy-a-zavazky.html
  • Selžete kupředu!

    Překlad Jednoduché, ale úderné vylepšení, které můžete ve hře udělat, je redefinovat selhání z „postava není dost dobrá“ na „věci se pokazí“. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/fail-forward.html
  • Narativní wargaming a RPG

    Dá se srovnávat RPG a Wargaming? Po dvaceti letech zkušeností s Wargamingem a patnácti s RPG si můžu dovolit vyslovit názor, že Wargaming můžeme definovat http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/narativni-wargaming-a-rpg.html
  • Morální kompas: alternativa rysů postavy

    Morální kompas Když tvoříš osobnost postavy, zamysli se nad následujícími pěti klíčovými prvky tvé postavy. Tyto prvky zcela nahrazují Ideál, Pouto http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/moralni-kompas-alternativa-rysu-postavy.html
  • Sirienovy AW hacky

    Níže postupně rozebírám: Zkušenosti Hx a tahy Hx Sexuální tahy Tahy postav Zkušenosti Narovinu - systém zvýraznění vlastností ("highlights") http://www.d20.cz/clanky/pravidla/sirienovy-aw-hacky.html
  • Fate hotová řešení: Zbraně a brnění

    Úvod Od doby, co jsem přeložil Fate, jsem potkal spoustu pozitivních ohlasů. Nicméně i některé rozpačité. Suveréně nejčastější problém, který http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-hotova-reseni-zbrane-a-brneni.html
  • Bylinkaření pro 5. edici D&D

    Vytváření bylinek Každá léčivá rostlina nějak vypadá a pokud ji zpracujete, mívá nějaký účinek na vaše tělo. Drtivá většina rostlin má i http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5342.html
  • Lžidra

    Lžidra. Podivné slovo značící ještě podivnějšího tvora. Tvora zodpovědného za zmizení celých měst nejprve z map a poté, jak už to bývá, z paměti. Někteří http://www.d20.cz/clanky/svety/5328.html
  • Škola Geometrie

    Studenti školy geometrie se nezaměřují na žádný konkrétní druh magie, ale naopak se snaží najít obecné zákonitosti, podstatu magie a společné prvky http://www.d20.cz/clanky/pravidla/5309.html
  • Metoda 5 místností

    Úvod Originál, Johnn Four. Metoda 5 místností je mé řešení pro kombinování mýtické příběhové struktury od legendárního akademika Josepha Cambella (Hrdina http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/metoda-5-mistnosti.html
  • [FAE] Rizika

    Přístupy a rizika Původní článek je od Rob Donoghue k dispozici zde (leden 2018). Všechny použité piktogramy jsou z této databáze. Je http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fae-rizika.html
  • Výrazná postava snadno a rychle

    Co? Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • Noc Goblinů

    Oficiální úvodní dobrodružství pro D&D 5e z dílny tohoto serveru stahujte zde. Doplňkové materiály:  Mapa lesní mýtiny bez popisků  Mapa http://www.d20.cz/clanky/pravidla/kovarova-dcera.html
  • Pokus o multikampaň (post mortem)

    Před pěti měsíci jsem se pokusil rozjet http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5263.html
  • RPG Scénáristika: Cucání z prstu

    Pozdní základy Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-cucani-z-prstu.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • [J&D, D&D] Sociální interakce

    Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků. Srdcem Jeskyní a draků http://www.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
  • [Překlad] Volův průvodce netvory

    Volův průvodce netvory AUTOŘI: Mike Maerls, Jeremy Crawford, Adam Lee, Kim Mohan, Christopher Perkins, Sean K. Reynolds, Matt Sernett, Chris http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-voluv-pruvodce-netvory.html
  • Quilik - Illithidí imbecil

    Před zhruba třiceti lety byl Quilik jen jedním z mnoha mozkožroutů v kolonii a byl tam spokojen. Jak každý ví, mozkožroutí kolonie jsou ovládány starým http://www.d20.cz/clanky/svety/quilik-ilithidi-imbecil.html
  • Magie a paradigmata v Mage v Kostce

    Tento článek obsahuje základní úvod do hraní Mage the Ascension (3. edice WoD), resp. popis magie a kouzlení v Mage (Mage jsou jednou z her World http://www.d20.cz/clanky/pravidla/paradigmata-v-mage-the-ascension.html
  • Hraní ve fantasy: Trpaslíci

    Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
  • Překlad Dawn of worlds

    STAHUJTE ZDE Originál Měli jste někdy potřebu si vytvořit vlastní svět? Říkali jste si někdy jaké to je být bohem? Chtěli jste někdy vytvořit svět s http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dawn-of-worlds.html
  • Hraní ve fantasy: Elfové

    Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
  • Hraní ve fantasy: Lidé

    Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
  • Hraní ve fantasy: Rasy

    Historie ras ve fantasy a RPG Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou. Nelidské http://www.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
  • Xanatharův průvodce vším (videa)

    Dostal jsem žádost, abych přeložil videa o Xanatharovi, protože ne všichni zájemci zvládají angličtinu. Na následujících stránkách naleznete překlady http://www.d20.cz/clanky/produkty/xanatharuv-pruvodce-vsim-videa.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • Nejhorší, co se postavě může stát

    Co nejhoršího se může stát? Originál, 8. ledna 2016 Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)

    Smrt hráčské postavy! Originál, 1. prosince 2016 Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
ČAS 0.16480088233948 secREMOTE_IP: 18.97.14.84