Domains of Dread (Domény děsu)

Domains of DreadTyp produktu: soubor pravidel
Autor: William W. Connors a Steve Miller
Rok vydání: 1997
Domény děsu byly vydané jako náhrada za starší a již ne zcela vyhovující pravidla v knihách ze sady RAVENLOFT Campaign setting z roku 1994 (složené z knih Realm of Terror a Domains and Denizens). Nová pravidla přinesla mnoho nového - rozšíření informací o jednotlivých doménách, nově i informace o tom, jaké hráčské postavy mohou z které domény pocházet, zrevidovaná a rozšířená pravidla zde jsou například i u záchranných hodů proti strachu, děsu a šílenství a podobně. Velkým pozitivem této knihy je i to, že samostatně zde uvádí ucelené informace o hráčských postavách, které se mohou přirozeně vyskytovat v Mlžné zemi. V původním vydání byla postavám věnována pouze jedna z kapitol se stručnými informacemi, nové vydání již věnuje popisu hráčských postav celý, více než stostránkový dodatek. Na druhou stranu zde již chybí některá pravidla popisovaná v prvním vydání, jako například efekt "Stoka zla", který se týkal oslabení kněžské schopnosti odvracet nemrtvé v přítomosti vládce domény. Domains of Dread narozdíl od předchozích pravidel postrádají také kapitolu věnovanou Van Richtenovým popisům nebezpečných obyvatel Mlžné země, ale to má prostý důvod. Van Richtenovy Průvodce již vycházely jako samostatné knihy a bylo zbytečné, aby byly obsaženy v základních pravidlech.
Celkově kniha Domény děsu poskytuje dějmistrovi ucelený přehled základních informací o světě Ravenloft, historii vzniku tohoto světa a jednotlivých panství, dobře zpracovaný soubor pravidel typických pro tento svět (ověřování strachu, děsu a šílenství, kletby a ověřování vlivu sil Ravenloftu), omezení v kouzlech kněží a kouzelníků a nebezpečí, která v tomto světě číhají na třídu psionik. Navíc zde najdete i nová, více či méně zákeřná kouzla z Mlžné země nebo soubor magických předmětů, které si svou záludností rozhodně nezadají se zdeformovanými účinky kouzel. Kromě toho jedna z kapitol nabízí popis důležitého článku tohoto světa - tajných spolků s jedním příkladem spolku od každého typu přesvědčení. Nesmím zapomenout ani na kapitolu, která sama o sobě není souhrnem pravidel, ale pro dobrou přípravu hry je přinejmenším stejně důležitá jako všechny ostatní. Jedná se o část, která se věnuje samotné přípravě dobrodružství, atmosféře hry a obsahuje návody a tipy na to, jak do hry dostat důležitý prvek - pocit strachu.
Co dodat? DoD je bezesporu skvělým a úplnějším zdrojem informací pro hru než předchozí sbírky pravidel (označované jako Red Box a Black Box), stále zde však chybí některá pravidla, která by zde měla být obsažena. Ty pak hráči musí shánět v jiných příručkách, případně samotných dobrodružstvích (za všechny zde uvedu pravidla pro používání palných zbraní).
Zpracování knihy je vcelku přehledné, i když posloupnost jednotlivých kapitol bych já osobně trochu pozměnil. Vnitřní černobílé ilustrace nejsou právě učiněný zázrak, ale na druhou stranu celková grafická úprava svou střídmostí nijak nepřebíjí obsah knihy ani nepůsobí rušivě, jako je tomu v případě nejnovějších příruček vydávaných pro systém d20.
Napsal Vannax 14.01.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.001572847366333 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 29 >
Podobné články
ČAS 0.14702916145325 secREMOTE_IP: 54.166.233.99