Rekviem: Ponurá sklizeň (Requiem: The Grim Harvest)

Recenze kdysi dlouho očekávané příručky ke hraní nemrtvých postav, ke které vyšla i trojice herních modulů.
Napsal Vannax
Rekviem: Ponurá sklizeň (Requiem: The Grim Harvest) Autoři: William W. Connors s Lisou Smedman (Requiem), Lisa Smedman (Death Triumphant) Typ: Příslušenství – nová pravidla pro nemrtvé / Dobrodružství
Formát: krabicová sada
Datum vydání: 1996
Souhrn obsahu: Tuto krabicovou sadu tvoří mapa (Grim Fastness – Kargatská věznice v Il Aluku) a tři knihy:
  • Death Triumphant: Poslední část trojice dobrodružství.
  • Requiem: Pravidla k hraní nemrtvých hráčských postav.
  • Necropolis: Doména kde jako temný vládce působí Smrt (než se vrátí Azalin, tj. v době, kdy se oblast Darkonu stala Nekropolí)
Další údaje: Úroveň: 6-10. Krabicová sada je poslední částí série dobrodružství Ponurá sklizeň.
Zvláštnost: přiložená mapa Il Aluku není obdobou mapy Il Aluku z příručky Realms of Terror, a ani řeka Vuchar na ní není stejně zakřivená.

Autor recenze: Trevor Frost

Jediné slovo o Ravenloftském příslušenství Requiem: The Grim Harvest - ŠPATNÝ! Jen zřídkakdy se zrodil tak žalostný výtvor v lůně TSR. Když začnu od nejočekávanější části téhle sady, pravidla pro hraní nemrtvých postav jsou ohyzdná; způsob, jakým je řešena každá z nemrtvých nestvůr je přinejmenším brutální, v tom špatném slova smyslu. (Jak mohou kostlivci a zombie jako hráčské postavy myslet?) A taky fakt, že být nemrtvý je považováno za třídu. Uff! Osobně kdybych vytvářel pravidla pro nemrtvý stav postavy, spíše bych to stylizoval jako kitovou úpravu dané postavy. Také se zde nenachází příliš mnoho návrhů na hraní tažení, spíše je to o tom, jak se vrátit zpět do světa živých. Nu a nakonec způsob, jakým se zde má zacházet s přesvědčením je spíš toužebným přáním.
A ještě pár slov k dobrodružství Smrt vítězná (Death Triumphant), třetí ze série Ponuré sklizně (Grim Harvest), které předcházely moduly Smrt nespoutaná a Smrt na vzestupu. Je extrémně vyumělkované a nepřirozené a sám pro sebe nevím o způsobu, jak by mi jako DM mohlo někdy projít něco pro hráčské postavy tak průhledného.
A nakonec kniha Nekropolis, která uvádí podrobnosti k doméně Darkon po pádu (rozuměj: po zničení) Il Aluku. Ta je v pohodě, ale z hlediska detailů vyznívá jaksi ploše. Čekal jsem více informací, ke kterým – jak se zdá – se nedá dobrat. A nakonec ještě o plakátových mapách – ty se mi zamlouvají; jsou to pravděpodobně jedny z mála užitečných věcí v téhle sadě.
Napsal Vannax 11.04.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 11 příspěvků.
ČAS neregistrovaní : 0.0021119117736816 sec;
Starší
1 až 20 z 34 >
Podobné články
ČAS 0.16845893859863 secREMOTE_IP: 54.198.142.121